Biznes w internecie z małymi środkami. Sprawdź jak stworzyć biznes i działać online!

Internet daje wiele możliwości stworzenia biznesu z małym kapitałem. W większości przypadków to właśnie on jest największą przeszkodą dla osób, które chcą wkroczyć na drogę biznesu w realnym świecie. Dzięki tym kilku rozwiązaniom osoby takie mogą zacząć zarabiać realne pieniądze czy zamienić pracę etatową na prace online. Jedynie czego potrzebujemy w takiej opcji to pewnych środków finansowych oraz chęci i czasu, który poświęcamy na typową pracę. Poniżej prezentujemy zalety prowadzenia biznesu online oraz podsuwamy ciekawe rozwiązania, z których możemy skorzystać, jeśli nie mamy zbyt dużej ilości gotówki.

Dlaczego biznes online, a nie w świecie realnym?

Stworzenie biznesu online — w internecie jest bardzo korzystne pod wieloma względami. Jednym z nich jest znaczące obniżenie kosztów i możliwość prowadzenia takiego biznesu bez dużego kapitału. Oferując swoje usługi i produkty w internecie obecnie mamy dostęp do takiej samej lub nawet większej ilości klientów. Nie musimy również dbać o podstawowe sprawy w biznesie stacjonarnym takie jak wynajmowanie powierzchni pod działalność, zatrudniania pracowników, urządzenia sklepu lub magazynu czy kupowania dodatkowego wyposażenia.

Prowadząc biznes w internecie, musimy jedynie płacić podatki od zarobków oraz zaopatrzyć się w niezbędny sprzęt do pracy np. narzędzia czy materiały. Dzięki temu w dalszym ciągu możemy oferować swe usługi np. fotograficzne czy hydrauliczne i wykonywać swoją pracę, ale pomijając najbardziej kosztowny etap biznesu w świecie realnym.

W internecie dzięki reklamom, promocji i marketingowi możemy promować swoją markę i usługi. Możemy znajdować również klientów na nasze produkty w świecie realnym i kontaktować się z nim bezpośrednio. Internet daje również możliwość prowadzenia biznesu tylko online jakim jest np. sklep internetowy. Obecnie szybki rozwój internetu i coraz więcej osób korzystających z usług online umożliwia nam tworzenie i prowadzenie biznesu w sieci bez dużych wydatków na część stacjonarną.

Sklep internetowy

Pierwszym i zdecydowanie najpopularniejszym sposobem prowadzenia biznesu online z małymi środkami jest założenie własnego sklepu internetowego. Dzięki temu możemy bez dużych nakładów uruchomić swój sklep i rozpocząć handlowanie przeróżnymi przedmiotami. Możemy robić to, zakładając konto na portalach aukcyjnych takich jak allegro czy ebay. Możemy również stworzyć swój dedykowany sklep internetowy i reklamować go wśród klientów indywidualnie.

Do prowadzenia sklepu internetowego potrzebujemy jedynie małego pomieszczenia lub nieco większego, jeśli planujemy składować dużą ilość towaru. Rozwiązanie takie w dalszym ciągu, jest dużo bardziej komfortowe niż otwieranie stacjonarnej filii. Samo założenie sklepu internetowego jest darmowe przy profilach na serwisach aukcyjnych i w niektórych opcjach indywidualnej witryny. Za założenie dedykowanego adresu pod własną domeną zapłacić trzeba jedynie kilkadziesiąt — kilkaset złotych.

Prowadzenie biznesu online również jest bardzo proste. Wystarczy zamówić towar, zapakować go i odesłać do klientów. Możemy samodzielnie decydować, kiedy i jak długo chcemy pracować oraz samodzielnie rozwijać naszą markę. Pracując w taki sposób mamy większą motywację i satysfakcję z pracy. Sklep internetowy umożliwia zatem przejście na własny biznes i odnoszenie profitów z tego, ale nie wymaga dużej gotówki na start jak założenie sklepu stacjonarnego.

Usługi i produkty — reklamowanie się w internecie

Biznes który chcieliśmy otworzyć w świecie realnym, a który nie doszedł do skutku — możemy kontynuować w internecie. W ten sposób możemy oferować swoje usługi czy produkty i działać jedynie online. Jest to doskonałe rozwiązanie, zarówno jeśli oferujemy remonty, sprzątanie czy tworzymy np. ozdoby. Dzięki działalności w internecie nie musimy wynajmować biura, zatrudniać pracowników a jedynie pozyskiwać zlecenia bezpośrednio.

Internet to również miejsce, gdzie przebywa wielu potencjalnych klientów. Posiadając jakąś umiejętność czy oferując usługi, możemy otworzyć swój sklep internetowy, profil na portalach społecznościowych czy profil na portalu aukcyjnym. W ten sposób możemy zaoferować przedmioty i pracę, którą chcemy wykonać. Opcja ta jest szczególnie polecana dla rzemieślników czy osób oferujących usługę. Lokalnie mogą oni nawiązywać kontakty bez otwierania punktu stacjonarnego. Jeśli skontaktują się z osobami potrzebującymi np. naprawy hydraulicznej czy naprawy telewizora, mogą bezpośrednio udać się do klienta i wykonać usługę. Dzięki takiemu modelowi eliminujemy wszystkie największe koszty związane z otwarciem punktu stacjonarnego z zatrudnianiem pracowników czy wyposażaniem punktu na czele.

Sposób ten możemy wykorzystać, tworząc np. serwis w swoim domu, czy oferują usługi online. Warto w tym celu stworzyć swoją stronę internetową, pozycjonować ją lokalnie, dodać na mapie Google swoją firmę czy ogłaszać się na lokalnych forach. W ten sposób bez posiadania lokalu stacjonarnego znajdziemy wielu klientów, których będziemy mogli obsługiwać w ich domu — np. będąc fryzjerem.

Dropshipping — handel bez wkładu własnego!

Jedną z ciekawszych opcji jest dropshipping. To prowadzenie sklepu internetowego, ale bez fizycznego sprowadzania towaru, pakowania go i odesłania klientowi. Dzięki temu możemy jeszcze bardziej obniżyć koszty handlu lub w ogóle rozpocząć biznes bez jakiegokolwiek wydawania funduszy.

Dropshipping polega na założeniu sklepu, oferowaniu produktów oraz przyjmowaniu zleceń na nie. Jeśli pozyskamy klienta, któremu sprzedaliśmy telefon, musimy jedynie zlecić jego wysyłkę do klienta bezpośrednio w hurtowni za niższą cenę. Pozwala to rozpocząć biznes bez jakiegokolwiek budżetu i zarabianie jedynie na kojarzeniu klientów z podwykonawcami, u których zlecimy wysyłkę towaru.

Facebook – ponad 15 milionów potencjalnych klientów

Facebook to ogromna platforma społecznościowa a tym samym darmowa baza potencjalnych klientów. Jak wynika ze statystyk, z Facebooka korzysta ponad 15 milionów Polaków. Jeżeli chcemy zacząć reklamować swój biznes warto właśnie zacząć od tej platformy. Warto zwrócić uwagę na grupy tworzone na Facebooku. Często skupiają one spore liczby ludzi o konkretnych zainteresowaniach np. zabawki dla dzieci, budowa domu, naprawa auta, dekoracje ogrodów itp. Warto zareklamować swój biznes na grupie powiązanej z profilem naszej działalności. Jest również masa grup dotyczących ogłoszeń z danych miast, województw – tam również warto zareklamować swoją działalność. Dzięki takiej darmowej reklamie możemy pozyskać masę potencjalnych klientów i warto pamiętać, że zadowolony klient w 99% poleci nas swoim znajomym.

Tworzenie marki

Biznes w sieci to również tworzenie i promowanie marek. Jest to bardzo ciekawy sposób na zarabianie pieniędzy bez dużego wkładu własnego. Polega on na tym, iż tworzymy blog, serwis, sklep internetowy lub profil tematyczny w internecie z potencjałem sprzedażowym. Następnie promujemy go i sprzedajemy.

Wiele osób nie chce samodzielnie zakładać sklepu internetowego czy serwisu “od 0”. Wykonując wszystkie podstawowe czynności jak założenie witryny, umieszczenie na niej bloga firmowego czy popularyzację marki możemy sprzedać markę za dużą sumę firmie, która ma pieniądze i chce przejąć gotowy sklep z bazą klientów lub odbiorców.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *